Com Hem, Twitter och en förstörd tv-kväll

05Maj09

Många irriterar sig till förbannelse över att Com Hems sändningar slutar att fungera just när Champions Leaguesemifinalen spelas. Själv irriteras jag mer över att jag inte kan spela in vare sig Desperate Housewives, House MD eller The Mentalist. Så var den tv-kvällen förstörd.

Dock är det intressanta hur jag fick reda på vad det var som var fel. Det började med att jag insåg att min digitalbox vare sig hade bild eller ljud på någon kanal. Eftersom den har krånglat en gång tidigare trodde jag först att det var boxen det var fel på.

Men istället för att förbanna boxen gjorde jag en snabbsökning på Twitter. Och direkt fick jag mängder av andra användare som hade samma problem som jag och som också var förbannade. Därefter kunde jag läsa på ex Aftonbladet att Com Hem hade problem centralt.

Dock är Twitter förmodligen den absoluta bästa resursen för att få aktuell information i ett sådant här läge.

Läs även andra bloggare om , ,



4 Responses to “Com Hem, Twitter och en förstörd tv-kväll”

  1. 1 Illwill

    Vill du se Desperate Housewives, House och The Mentalist?

    http://www.piratebay.org

    Var så god.

  2. Ilwill: Ja, ja. Det blir väl att tanka nu igen.

  3. Hej!

    Ledsen att du missade alla avsnitten igår.
    Avbrottet berodde som sagt på ett blixnedslag. En Q&A hittar du här: http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_start

    Nu kan du även följa oss på Twitter via http://twitter.com/ComHemAB

    Mvh

    Samuel Garlöv
    Com Hem


  1. 1 Den stora manliga katastrofen! « Ironia

Lämna en kommentar