Dick Erixon ljuger som vanligt, nu om bränderna i Södertälje

02Mar09

Via Bulten i Bo hittade jag ytterligare en lögn som Dick Erixon häver ur sig:

Södertälje stod i lågor i natt. Fyra livsmedelsbutiker utsattes för mordbrand. Och det är fundamentalistiska islamister som misstänks för attentaten, rapporterar Svenska Dagbladet i Våg av butiksbränder i Södertälje:

Den som orkar klicka på länken och läsa artikeln märker så klart att det inte alls står något om ”fundamentalistiska islamister”. Att det skulle vara det är bara ett påhitt av Dick Erixons islamofobiska hjärna. Han vill så gärna att det skall vara muslimer som ligger bakom att han läser in det i SvDs artikel äben om det inte står en stavelse om att så skulle vara fallet.

Läs även andra bloggare om , ,

7 Responses to “Dick Erixon ljuger som vanligt, nu om bränderna i Södertälje”

  1. Har också skrivit ett inlägg om mordbränderna, det heter ”Ett ”lysande” exempel på att allting är ”bra” i Sverige.
    Kolla gärna in det, vore kul med någon kommentar.

    // Karpstryparn

  2. Svar på din kommentar:

    Jag bad om en kommentar, och jag fick den. Däremot bad jag inte om personangrepp, du anklagade mig ju för att ljuga, därför publicerar jag inte din kommentar.
    För personangrepp hör inte hemma i min blogg.

    Angående det som jag skrev om hur många procent som kommer ifrån olika länder så är det alldeles sant, ett ex till mig bor nämligen i Södertälje och hon har berättat dessa saker för mig.
    Jag har förresten varit i Södertälje och med egna ögon sett hur ”färgat” det är där, om jag säger så.

    Så tyvärr, grabben, så är det du som har fel.

    // Karpstryparn

  3. Jo att ditt ex har berättat ngt för dig är ju en säker källa

    Kolla statistik med SCB istället. Då inser du att du har fel.

  4. Svar till maxelsson:

    Japp, hon är en säker källa, hon bor ju där och har sett och hört både det ena och det andra, och hon är knappast ensam om det.

    Jaså, har jag fel? Knappast.

    Angående SCB så är det frågan om vad som är mest trovärdigt, jag tror mer på mitt ex eftersom hon bor och lever där.

    Mvh

    // Karpstryparn

  5. Har du svårt att förstå?

    Statistiska uppgifter från SCB visar att c a 40% av Södertäljes befolkning har utländsk bakgrund och c a 20% är födda utomlands. Det är inte 90% hur mycket du än vill.

  6. Svar till maxelson:

    Har du svårt att förstå? Ja, det har du uppenbarligen.

    Dessutom har du tydligen lässvårigheter också, för som jag klart och tydligt skrev tidigare så tror jag mer på mitt ex än jag tror på dina s k siffror.

    Och angående SCB:

    Vad är det som säger att de har rätt? Inte ett smack, studier har visat fel förut.

    Men visst, fortsätt och lev i din egen lilla värld du där du tror att du har rätt i allt som du säger och att alla andra har fel, det står dig helt fritt att förlöjliga dig själv om du vill.

    Men du har inte rätt i det som du säger oavsett hur mycket du än vill.

    Hur ska du kunna bevisa för mig att jag har fel, när jag går på uppgifter ifrån människor som lever och bor i Södertälje och som därför ser hur det ser ut där? Det bor fler där än en, om jag säger så.

    Nej, det blir svårt för dig det.

    Dessutom antyder att du att mitt ex och många andra som bor i Södertälje är lögnare.

    Hur kan du göra det när de, till skillnad ifrån dig, lever i verkligheten och med egna ögon ser hur det ser ut?

    Nej du, min fine vän, ditt resonnemang håller inte för fem öre.

    Mvh

    // Karpstryparn


Kommentera

