Vissa politiker har för mycket fritid

14Feb09

Ibland läser jag ett sådant där inlägg som jag först tror är på skoj och när jag sedan inser att det är på allvar börjar jag tappa hoppet om svensk politik. Idag är det miljöpartisten Annika Nordgren Christensen (som enligt beskrivningen till artikeln både finns på Facebook och skriver egen blogg) som hittat ett scoop på just Facebook.

Tydligen har arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin skickat kärleksmeddelanden till sin flickvän Évin Khaffaf på hennes Facebookwall. Enligt Nordgren Christensen har Littorin bl a skrivit: ”Löv u!! Du är sååå söt”.Vilket enligt henne är ett alldeles för barnsligt språk att använda för en minister.

Nordegren Christensen skriver vidare:

Motvilligt intresserar jag mig för företeelsen med Littorins kärleksbrev.

Så motvilligt att hon tyckte att det var läge att skriva en artikel på Newsmill om saken. Kom igen! Det är svårt att förstå hur Nordgren Christensen tänker när hon använder ett meddelande på någons Facebook wall som grund för en artikel.

Vissa politiker har helt enkelt för mycket fritid. Annika Nordgren Christensen borde, om hon vore seriös, syssla med att hitta andra saker att angripa Littorin för.

Läs även andra bloggare om , , , ,

2 Responses to “Vissa politiker har för mycket fritid”

  1. 1 Wasp33

    Det var Expressen som skrev om det. Jag hörde en intervju på radio (Studio 1) igår.

  2. 2 Kapten

    Jag hittade hit genom en länk från Försvarsbloggen. Det är enligt min och mina arbetskamrater Sveriges bästa blogg om försvarspolitik och den tar nog en hel del tid att skriva. Har du inget annat för dig än att blogga om saken?


Kommentera

