Ingen kan konkurrera mot gratis

13Dec08

Oscar Swartz skriver som vanligt lysande. Nu om den sturkturomvandling som nätet inneburit.

”Piraterna” skadar inte människor mer än andra strukturomvandlingar. Jag skrev en krönika i Computer Sweden om detta i veckan som gick: ”Slå inte med batongen” satt de som titel. ”Kulturen” har inga problem. Däremot kan enskilda kulturella uttrycksformer eller sätt att leverera och ta betalt för kultur ha problem. /../

Tidningar byggde på exemplarförsäljning. Nu finns de alltid överallt. Musikbranschen har egentligen redan fattat och uppfunnit av IT-entreprenörer övertygats gå med på affärsmodellen för framtiden. Och den bygger inte på exemplarförsäljning.

Så jäkla bra.

Annonser


No Responses Yet to “Ingen kan konkurrera mot gratis”

  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: